PRETECT Keymanagement

Uitgiften en ontvangsten

Sleutels en pasjes geven toegang tot beveiligde omgevingen. Daarom wil men de uitgiften en ontvangsten ervan nauwkeurig registreren. Met het Sleutelscherm in PRETECT Keymanagement houdt men eenvoudig oog op de aanwezige sleutels, de uitgegeven sleutels, de personen die sleutels meegenomen hebben en wanneer deze geretourneerd zijn. Bij belangrijke sleutels kan elke uitgifte ondersteund worden met een email om de juiste personen hiervan op de hoogte te stellen.

Sleutelbeheer

Met de sleutelmodule beheert men de sleutels/pasjes. Voor welke locatie en welke ruimte is de sleutel? Welke personen in de organisatie mogen de sleutel meenemen? Om het beheer van de sleutels te vereenvoudigen, kan men sleutelbeheerders of ruimte-eigenaren aanwijzen. Zij kunnen per email op de hoogte gebracht worden van de autorisatielijsten. De Security manager heeft zowel het overzicht over het operationele sleutelscherm als het sleutelbeheer en de management informatie.

Autorisaties

Om te voorkomen dat iedere medewerker een sleutel mag meenemen, kunnen er autorisaties op de sleutels toegepast worden. In de autorisaties kan men aangeven welke medewerkers de sleutels mee mogen nemen en voor welke periode deze autorisatie geldig is. Elke ongeautoriseerde uitgave wordt geregistreerd. Autorisaties zijn zowel aan interne medewerkers te geven als aan externe medewerkers die tijdelijk in de organisatie aanwezig zijn.

Pasjes en portofoons

PRETECT Keymanagement wordt niet alleen voor sleutels gebruikt maar ook voor andere items waarvan men de uitgifte en ontvangst wil registreren. De module wordt bijvoorbeeld ook toegepast voor de uitgifte van toegangspasjes, portofoons of andere vergelijkbare items.

Voor wie?

PRETECT Keymanagement is voor elke organisatie die de uitgiften van sleutels, pasjes, portofoons en andere items wil beheren. Zowel voor grote organisaties als voor kleinere organisaties. Het wordt gebruikt door de beveiliger en de Security manager maar ook door ruimtebeheerders en facilitaire medewerkers.

Welke functionaliteit heeft PRETECT Keymanagement?

Vastleggen sleutelgegevens
Sleuteluitgiften
Sleutelontvangsten
Sleutelautorisaties
Sleuteluitgifte formulier
Vastleggen sleuteleigenaren
Vastleggen ruimte-eigenaren
Mailen autorisatielijsten naar beheerders

Terug naar het overzicht PRETECT Security.

Organisaties die gebruik maken van PRETECT


Logo Gemeente Amsterdam Logo Gemeente Utrecht Logo Provincie Zuid Holland Logo Rijkstoverheid Logo Teylingereind Logo Erasmus Universiteit Rotterdam Logo VU Logo Rijksmuseum van Oudheden Logo Rabobank Logo PostNL Logo Efteling Logo Uniper Logo Spie Logo Parnassia Groep Logo Haga Ziekenhuis Logo Streekziekenhuis Koningin Beatrix Logo Sein Logo Koningklijke Joh. Enschede Logo Idemia Logo Proseco Global Security Heineken

Werken in de cloud


PRETECT kan intern in uw organisatie geïnstalleerd worden, maar kan ook als cloudapplicatie worden gebruikt. De cloudapplicatie (PRETECT SaaS) heeft het voordeel dat u geen IT-beheer en geen IT-beheerkosten heeft. Altijd bereikbaar, veilig en gemakkelijk te starten via een eigen Virtual Private Server (VPS).

Software as a Service


SaaS staat voor Software as a Service. SaaS producten zijn oplossingen in de cloud. U neemt het gebruik af als een service met een maandabonnement. Dit betekent:

  • Geen investering
  • Gemakkelijk beginnen
  • Gemakkelijk uit te breiden
  • Gemakkelijk stoppen (geen risico)
  • Geen interne IT kosten
  • Geen IT beheer kosten
  • All-in prijs per maand

Het maakt de SaaS oplossing laagdrempelig en eenvoudig om te proberen!

Virtual Private Server


Het plaatsen van uw informatie in de cloud vraagt vanzelfsprekend aandacht voor de veiligheid van deze informatie. Wij bieden daarom onze klanten aan om te werken met een VPS (Virtual Private Server). Hiermee heeft u een eigen omgeving op het internet die beveiligd kan worden met een firewall. Zo krijgen alleen de IP-adressen die u wenst toegang tot de applicatie.